Pædagogisk og didaktisk sparring

Kollegial sparken dæk… Det er nok den bedste beskrivelse af denne workshop. Vi har mødtes og sparret omkring undervisningssekvenser, stille piger, frygten for fejl, nye læreplaner, skriftlighed, klasserumskultur, teamsamarbejde - og det meste andet man kan forestille sig inden for det pædagogiske og didaktiske maskinrum. Læs med herunder og få et indblik i nogle af det emner, som forskellige kolleger har arbejdet med i deres undervisning.

Refleksioner over klassediskussioner
Solveig Skovmose Vinther Solveig Skovmose Vinther

Refleksioner over klassediskussioner

Er den afsluttende og opsamlende klassediskussion som disciplin altid nødvendig? I forbindelse med arbejdet i en klasse, som havde svært ved at få sagt noget i klassediskussionen, blev dette spørgsmål udfordret, og herunder er nogle af refleksionerne præsenteret.

Læs mere
Formativ feedback med fokus på opgavetyper
Anders Midtgaard Anders Midtgaard

Formativ feedback med fokus på opgavetyper

Det kan være frustrerende at rette elevernes afleveringer – især hvis man har en fornemmelse af, at de ikke bruger den formative feedback fremadrettet. Så kan man strukturere den formative feedback på en måde, der øger chancen for, at eleverne anvender vores feedback?

Læs mere
Første modul med et nyt hold: The Learning Pit
Kasper P. Jepsen Kasper P. Jepsen

Første modul med et nyt hold: The Learning Pit

Første modul med et nyt hold.. Man kan ikke rigtigt gå i gang med noget egentligt fagligt – de har jo først lige fået bøger – og det er også lidt langt at lave navnelege og introducere til faget og klasserumskulturen i et helt modul.

Læs mere