Pædagogisk og didaktisk sparring
Kollegial sparken dæk… Det er nok den bedste beskrivelse af denne workshop. Vi har mødtes og sparret omkring undervisningssekvenser, stille piger, frygten for fejl, nye læreplaner, skriftlighed, klasserumskultur, teamsamarbejde - og det meste andet man kan forestille sig inden for det pædagogiske og didaktiske maskinrum. Læs med herunder og få et indblik i nogle af det emner, som forskellige kolleger har arbejdet med i deres undervisning.
Refleksioner over klassediskussioner
Er den afsluttende og opsamlende klassediskussion som disciplin altid nødvendig? I forbindelse med arbejdet i en klasse, som havde svært ved at få sagt noget i klassediskussionen, blev dette spørgsmål udfordret, og herunder er nogle af refleksionerne præsenteret.
Formativ feedback med fokus på opgavetyper
Det kan være frustrerende at rette elevernes afleveringer – især hvis man har en fornemmelse af, at de ikke bruger den formative feedback fremadrettet. Så kan man strukturere den formative feedback på en måde, der øger chancen for, at eleverne anvender vores feedback?
Første modul med et nyt hold: The Learning Pit
Første modul med et nyt hold.. Man kan ikke rigtigt gå i gang med noget egentligt fagligt – de har jo først lige fået bøger – og det er også lidt langt at lave navnelege og introducere til faget og klasserumskulturen i et helt modul.