Innovative læringsformer

Innovation skal ikke bare været et smart og moderne begreb i læreplaner og et tomt ord i forkromede forestillinger. Det skal også være noget, som giver mening i gymnasieskolens hverdag. I denne workshop vil vi arbejde med konkrete innovative undervisningssekvenser. Der kan både arbejdes med fælles-sekvenser, som vi er blevet enige om at afprøve eller med individuelle sekvenser, som den enkelte lærer gerne vil prøve af og arbejde med.

Byg en solcelledrevet hejsemaskine til minedrift på Mars
Solveig Skovmose Vinther Solveig Skovmose Vinther

Byg en solcelledrevet hejsemaskine til minedrift på Mars

Naturvidenskabeligt grundforløb er oplagt som faglig ”legeplads” for gymnasieelever til undersøgelsesbaseret undervisning med fokus på elevers kreative kompetencer, hvor de får inspiration til mulighederne ved at vælge en naturvidenskabelig karrierevej.

Læs mere
Innovation og flerfaglige forløb
Solveig Skovmose Vinther Solveig Skovmose Vinther

Innovation og flerfaglige forløb

Flerfaglighed og innovation var allerede en del af gymnasieskolen med AT. Men efter 2017-reformen har innovation fået en ny rolle i de flerfaglige forløb.

Læs mere